poniedziałek, 22 czerwca 2015

01/06/2015 VERACRUZ, PIERWSZY GARBUS NA STOPA I PIRAMIDY

LUDZIE JAKIEJ JA DOSTAŁEM ZAJEBISTEJ ENERGI !!!!!!!!!
A dokładnie chcę Wam opowiedzieć o tym jak Fazowski po chyba 10 dniach (nie ogarniam) odpoczynku.... wyruszył stopem w kolejną podróż !!!!
Ale pierw opowiem Wam czemu sobie przycupnąłem w jednym, cywilizowanym miejscu.. śpiąc w cywilizowanym domu i spędziłem te dni NIC NIE ROBIĄC !!
Chodzi o to że w pewnym momencie człowiek się wypala... tak jak w związku jest monotonia i dochodzi do takiego wypalenia tak jest i w przypadku PODRÓŻY !!
Pewien Wielki podróżnik napisał mi w wiadomości bym spróbował się dostać gdzieś na wolontariat do hostelu lub coś, na miesiąc by się podładować itp... i posłuchałem mniej więcej ;D Dziękuję Pasikonik !!!!
Cóż przyjechałem i co robiłem w tym Veracruz ??? NIC !!!
Po prostu leżałem w łóżku na kompie nic nie robiąc.... czasem wstałem coś ugotować, zjadłem i poszedłem leżeć dalej... no jedynie między 18 a 21 pracowałem by zarobić na to jedzenie jak i na nocleg !!!!
Veracruz to podobno piękne miasto, niezwykle HISTORYCZNE !! nie byłem go zwiedzać... bo celem było BYCZENIE SIĘ !! mając 150 metrów na plażę... nawet nie byłem na nią POPATRZEĆ !!! nie obchodzi mnie słona woda... nienawidzę jej.. za dużo miałem z nią kontaktu ;D
Pewnego dnia... Fazowski naładował się energią POZYTYWNĄ !!! jak i po prostu był gotów wyruszyć znów przed siebie ;D
I tak ruszyłem !!! wyjechałem autobusem za miasto i łapię stopa... i pierwsze co myślę KURWA FAZA!!! jak mogłeś postąpić jak nowicjusz... i NIE ZABRAĆ ANI KROPLI WODY W TAKI TRIP !!!! 
Emotikon grin
 od razu pomyślałem że po prostu jestem głupi i tyle 
Emotikon grin
Łapałem jakiś czas i zatrzymał się pierwszy raz w moim życiu GARBUS !!!! wsiadam i od razu czuję ŻE PRZED CHWILĄ JARALI TRAWĘ... 
Emotikon grin
 i robię taki wdech... z uśmiechem i mówię Błenas Jo Polaco en Jo Ray la El Tajin ;D Jo no fumar mucio meses porke jo final 
Emotikon grin
 i się ciesze ;D i Oni też się cieszą 
Emotikon grin
 i Ona !!! Tacy dosyć ciekawi ludzie 
Emotikon grin
 mam z nimi foto !!! pierwsze foto jakie ogarnąłem w aucie z swoim kierowcą i pasażerami !!! PIERWSZY RAZ !!!

A dlaczego pierwszy raz ?? bo ja to nieśmiały chłopak jestem !!! głupio mi kamerować ludzi.... przechodzić nawet obok nich gadając do kamery !!!! a co dopiero w aucie ją włączać i pierniczyć do niej.. ale postanowiłem w sobie to spróbować zmienić ;D
Przejechaliśmy do odpowiedniego miejsca no i wiadomo łapię.. i jadę z takim miłym kolesiem... jak zawsze TOWARZYSZY mi flaga przywiązana do plecaka... ona sprawia że ludzie widzą że jestem obcokrajowcem (po ryju też to widzą)
Wypuścił mnie kolunio obok znaku POZA RICA !! patrzę na ten znak a tam cztery czy pięć śladów po KULACH z broni palnej... i bekę kręcę.. HAHA BYŁA TUTAJ STRZELANINA a ja mam wyjebane 
Emotikon grin
 no jest to Meksyk.. tego nie ogarniecie.. tutaj jest wszystko możliwe !!! ja mam szczęście i mam nadzieje że do tego 28 czerwca mnie ono nie opuści... 
Emotikon grin
 więc mi się nic na razie nie dzieje 
Emotikon grin
Już nie pamiętam z kim jechałem dokładnie... niektórzy autostopowicze liczą iloma stopami dojechali... ja się nie przejmuje czymś takim i nie jaram się tym bo szkoda mi na to czasu 
Emotikon smile
 czasem jadę z zajebistymi ludźmi.. czasem w zajebiście dziwnych warunkach a czasem w luksusie jak z bajki !!! ale tym razem trafiła mi się pusta paka małego kampera... malutkiego takiego... a na ziemi dywanik z Miszka Miki i krzesełko drewniane 
Emotikon grin
 no wolałem usiąść na dywaniku i spoglądać przed siebie ;D

Wysiadłem, napiłem się zimnej wody z kierowcą i jego dziećmi (3) no dziwne że się tak zatrzymują obcemu z dziećmi ale wiecie... widać że jestem Gringo lub Europejczyk, to ufają.. poza tym MEKSYKANIE SĄ NIEZWYKLE POMOCNI !! jak Gruzini !! mogę z czystym sumieniem to przyznać !!!
Łapałem nie tak długo iiii zatrzymał się kolunio taki Hipis z dwoma kajakami !! 
Emotikon grin
 jeea sobie myślę będzie w porządku typ !! i tak się okazało 
Emotikon smile
 napiliśmy się browarka po drodze... wyrzucił mnie w odpowiednim miejscu ;D i cisnę z buta... trochę mnie ludzie podwieźli... i znowu cisnę i łapię z zaskoczenia auto... CZORNE sportowe.... koleś się na zakręcie zatrzymuje.. i zabiera mnie 
Emotikon grin
 po drodze tłumaczy mi że mam nie wsiadać do czarnych aut z przyciemnianymi szybami w Meksyku... a sam takie miał ;D trochę się zląkłem .. a on na to Spokojnie nie o mnie chodzi a o innych i zawiózł mnie do samego Muzeum !!!!

Jestem w Muzeum !!! i cisnę do wejścia.. i mi Pani mówi że zamknięte od 4 minut... myślę sobie KUr..... a Ile kosztuje.. 64 pesos... czyli jakieś 20zł !!!! no wiedziałem że muszę tam i tak wejść bo nie po to tyle tam jechałem !!!
Pożegnałem się i poszedłem szukać prysznica... bo lubię być czysty ;D logiczne co nie 
Emotikon grin
Znalazłem trzy razy i każdy był po 6 zł... powiedziałem im że to bandytyzm... nalałem sobie pół litra wody bym mieć na rano czym umyć zęby... gębę i takie tam 
Emotikon smile
 dodatkowo taki Pan z żoną dali mi się napić arbuza ;D wdzięczny jestem mega bo tęskniłem za arbuzami od wielu miesięcy !!!!

Idę szukać miejsca do spania 
Emotikon smile
Niedaleko parkingu jest dziura w drucie kolczastym i cisnę tam... patrzę jest jakieś bajorko.. obrzydliwe brązowe.... no i drzewa... czyli wiadomo ROZKŁADAM NAMIOT TUTAJ !! bo nie będzie takiego słońca o 7 rano ;D
I to był BŁĄD !!! kuźwa ludzie... przez całą noc nie dość że zwierzyna chodziła mi obok namiotu (chyba konie bo były końskie gówna wokół) jak i ropuchy darły swoje pyski wniebogłosy... schizowałem się pierwsze 2 godziny... potem po prostu zasnąłem...
Rano idę do Muzeum... i trzymam w ręce KARTĘ EURO 26 !! czyli kartę z ubezpieczenia zdrowotnego na cały świat za 78zł z moim foto... i myślę sobie. a może tak wkręcić w Muzeum że to karta studencka i wejdę za friko.... WIEM TO TOTALNE CEBULACTWO !!!! CZYLI JEST TO ZAJEBISTE BO JA LUBIE CEBULĘ !!!
Podchodzę i pokazuję kolesiowi od biletów.. mówi że mam ochronie jedynie pokazać i wejść bez biletu.... tak zrobiłem jeśli chodzi o wejście do Muzeum jak i na teren kaj stoją PIRAMIDY !!!!
Byłem prze szczęśliwy !!! mam nowy sposób na oszczędności ;D
Będę zwiedzał więcej niż chciałem bo mam na to sposób... możecie mnie krytykować ale dla mnie 20 zł to kurwa majątek a dla muzeum to zaledwie 20 zł... będę kombinował bo jestem Polakiem który lubi to robić !!! (Leć HEJTEM ILE CHCESZ) 
Emotikon grin
Idę ładnie... w głowie mam że to są piramidy w pradawnej Stolicy Państwa TOTONAKÓW !!! Indian z terenów dzisiejszego Meksyku... kultura jedna z wielu.. która się jak widać rozwinęła w sposób zajebisty... i wiem że jest to ośrodek KULTU BOGA DESZCZU... po dziesięciu metrach maszerowania w stronę piramid.. zaczęła się mżawka.... od razu to skojarzyłem z tym 
Emotikon smile
Cóż mogę Wam o Nich powiedzieć... nie wiele... Wiem tyle ile mi Monika napisała i tyle ile sprawdziłem w Wikipedii
Ale jedną z ciekawostek jest piramida NISZ... która ma 365 okien w swojej konstrukcji co symbolizuje dni z kalendarza słonecznego i wygląda to dosyć oryginalnie !!! EL TAJIN to dokładna nazwa tego miejsca i jeśli ktoś z Was będzie miał okazję być w okolicach... wpadaj koniecznie !!!
Maszerowałem też obejrzeć inne budowle jak i to co rekonstruują Archeolodzy... i przeszła mnie myśl ludzie...
Jak bardzo ja SZANUJĘ Archeologów!!! Bo duża większość zajmuje się tym z powołania i zamiłowania... myślę że wiele kasy z tego nie mają jak nie omieszkam się stwierdzić ze bardzo często nie mają prawie nic...
A tak naprawdę to dzięki pracy tych ludzi i ich fanatycznemu podejściu do spraw pradawnej historii.. mamy okazję poznawać dawne kultury... nie tylko Majów... Azteków... TOTONAKÓW ale też możemy poznawać coraz to bliżej historię naszych SŁOWIAŃSKICH POGAN !!! my nie wywodzimy się od chrześcijan... nasi pra pra pra (ch..wi ile razy miał bym napisać pra) pra dziadkowie byli poganami... czcili również Boga Deszczu, Słońca i tak dalej i tak dalej... ale po nich nie pozostało prawie nic !!!!
W szkole uczymy się zaledwie o Popielu... nic więcej nie pamiętam z lekcji Historii jeśli chodzi o pogańskie czasy...
No jeszcze trochę świąt pozostało w tradycji naszej jak Noc Kupały itp ale.. my nie mamy wiedzy (pospolity Polak) na temat naszego pochodzenia !!!! myślę że właśnie było by czymś znakomitym gdyby znalazły się PORZĄDNE pieniądze od Ministerstwa Kultury... na badania ARCHEOLOGICZNE właśnie na terenie naszego kraju... 
Emotikon smile
 pewnie to się dzieje !!!! ale na bank mają ch... nie pieniądz do dyspozycji i robią to prawie za friko !!!

Nie jestem fachowcem nie chcę się wypowiadać na tematy na które nie mam pojęcia... ale po prostu chciał bym mieć tak jak mają ludzie w Meksyku... ogarniają wszystkie swoje kultury.. i cały czas odkrywają nowe ciekawostki !!
Jeśli kogoś obraziłem swoją niewiedzą to proszę wybaczyć.. jestem tylko Fazowskim.. nie jakimś mędrcem 
Emotikon smile
Cóż.... zwiedziłem wszystko.... i przyszło mi łapać stopa...
Kolunio kiery mi dzień wcześniej dał się napić arbuza... jechał motorem.. i chciał mnie zabrać ale no nie dało się ulokować mojego plecaka w bezpieczny dla motoru sposób !!! był by to mój pierwszy MOTO-STOP ale się nie udało...
Za to zatrzymały się trzy PRZEUROCZE niewiasty i wzięły mnie na pakę 
Emotikon smile
Zaraz potem kolejny stop.... i tak dostałem się na główną drogę...
IDĘ PROSTO i!!!! i widzę robotników i spytałem wydziaranego stereotypowego Meksykanina o wodę... nalał mi litr lodowatej wody 
Emotikon grin
 i powiedział że dwa kilometry stąd jest stacja benzynowa kaj mogę łapać... to cisnę...

Kurde już zaczyna kropić i łapię i zatrzymuje się autko !! wyskakuje babka, robi miejsce na plecak w bagażniku i wsiadam JEDZIEMY !!! dosłownie minutę później ZACZĘŁO LAĆ JAK SCEBRA !!!
Jechaliśmy miło.. aż doszło do jakiegoś wypadku przed nami... czekaliśmy 2 godziny i nic... aż kierowca się zdenerwował... wrócił do El Tajin i inną drogą pojechał... po drodze wstąpił po browarki... wypiliśmy w trójkę i dojechaliśmy do miejsca kaj wcześniej łapałem stopa... dzień wcześniej 
Emotikon grin
Łapię... i kurde ludziska... zatrzymuje się kobita... młoda, koło trzydziestki no 
Emotikon smile
 jasnej karnacji ale widać że to Meksykanka... auto nowe i kobiece 
Emotikon grin
Wsiadam zdziwiony a ona że mija mnie drugi raz i że za pierwszym się bała ale za drugim stwierdziła że musi mi pomóc !!!
Jechaliśmy i rozmawialiśmy o wszystkim... międzyczasie dwa razy zatrzymała się by NAKARMIĆ bezdomne psy na ulicy... normalnie wozi miski z styropianu i jedzenie psie i je karmi.. TAKA ZŁOTA, DOBRA KOBITA !!!
Za drugim razem mówi... chodź zemną.. zobaczysz jak to jest... i widzę że psinka.. no w ciąży jest.... tak nieufnie podchodziła... ah serce się kraja jak się to widzi...
Mówię Jej że ja ogólnie nie lubię tych psów bezdomnych bo się ich boję.. bo się zbierały w Watahy i mnie atakowały kilka razy..
I dziewczyna mnie rozumiała całkowicie... też rozmawialiśmy o tym jak bardzo szanuję jedzenie i wiem czym jest głód... bo pamiętam czasy Brazylijskie czy Argentyńskie i że niejednokrotnie zdarzało się że miałem kawałek chleba i dzieliłem się nim właśnie z takim bezdomnym psem... ludzie nie da się nie podzielić jak widzisz że ten pies jest tak głodny jak Ty... każdy kto ma ludzkie serce... kto wie czym jest głód... nie odmówi nikomu chleba... nie da się...
Pojechaliśmy do samego Veracruz.... wysiadłem obok marketu obok którego puszczałem kilka dni wcześniej bańki i mówię sobie.... ok 2 noce w hostelu... a w poniedziałek już jadę w kolejny PRZE ZAJEBISTY plener !!! no i tak otóż jestem 
Emotikon smile
 zapracowałem na noclegi i jedzenie... i jestem 
Emotikon smile
 mimo że cały ten trip nie jadłem prawie nic 
Emotikon smile
 to tutaj nadrobiłem i jest git:)

Ej chyba ten post jest długi... nie wiem po prostu pisałem co się działo... i mogę Wam powiedzieć że z tego tripa obejrzycie zajebisty film !!! ale pewnie dopiero w Sierpniu... bo tyle już materiału przesłałem że będziecie mieli co oglądać możliwe że do nowego roku 
Emotikon grin
 oczywiście z tym co jeszcze nakręcę 
Emotikon grin
 Spokojnie bądźcie CIERPLIWI !!!

Trzymajcie się 
Emotikon smile
 ja Ruszam w miejsce gdzie kręcili Film Apocalypto

PS: A wiecie o tym że Meksykanie nie lubią filmu Aapocalypto... że uważają go za obraźliwy... że zakłamuje historię itp itd 
Emotikon smile
 tutaj się tego dowiedziałem... KAŻDY krytykuje ten film... 
Emotikon smile
 dziwne trochę 
Emotikon grin


















No nic jeszcze raz dzięki że najtwardsi przeczytali do końca no i YOOOOOŁ !!!



1 komentarz:

  1. Cobra T-16 review | Titanium Hockey & Laser Pro | TITanium Arts
    Read our review thinkpad x1 titanium of toaks titanium the Cobra titanium element T-16 by TITanium-arts. titanium welder titanium belly rings T-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16-16.

    OdpowiedzUsuń